Foto von Tanja Fuest

M.Sc. Tanja Fuest

Lehrstuhl für Ergonomie (Prof. Bengler)

Postadresse

Postal:
Boltzmannstr. 15
85747 Garching b. München

Biografie

Tanja Fuest ist seit März 2016 als wissenschaftliche Mitarbeiterin am Lehrstuhl für Ergonomie tätig. Im Rahmen ihrer Forschung beschäftigt sie sich mit Kooperation und Automation. Sie hat Psychologie im Bachelor an der Alpen-Adria-Universität in Österreich und im Master an der TU Braunschweig mit dem Schwerpunkt Ingenieur- und Verkehrspsychologie studiert. Neben dem Studium absolvierte Frau Fuest mehrere Praktika in der Automobilindustrie. In der Konzernforschung der Volkswagen AG schrieb sie auch ihre Masterarbeit zu dem Thema „Wann ist der Fahrer zurück im Loop? - Detailanalyse der kognitiven Übernahmefähigkeit nach der Übernahmeaufforderung aus der hochautomatischen Fahrt“.

Lehrveranstaltungen

Request failed and no cached data available.

Veröffentlichungen

2020

  • Fuest, Tanja; Feierle, Alexander; Schmidt, Elisabeth; Bengler, Klaus: Effects of Marking Automated Vehicles on Human Drivers on Highways. Information Special lssue: Test and Evaluation Methods for Human-Maschine Interfaces of automated Vehicles 11 (6), 2020, 286 mehr…
  • Fuest, Tanja; Schmidt, Elisabeth; Bengler, Klaus: Comparison of Methods to Evaluate the Influence of an Automated Vehicle's Driving Behavior on Pedestrians: Wizard of Oz, Virtual Reality, and Video. Information 11 (6), 2020, 291 mehr…

2019

  • Fuest, T., Schmidt, E., & Bengler, K.: Nutzung verschiedener Fahrstrategien zur Übermittlung von Intentionen an einen Fußgänger. Abstracts 3. Kongress der Fachgruppe Verkehrspsychologie \textquotedblMehr Mensch im Verkehr?\textquotedbl, Vollrath, Mark, 2019Saarbrücken mehr…
  • Fuest, T.; Michalowski, L.; Schmidt, E.; Bengler, K.: Reproducibility of Driving Profiles -- Application of the Wizard of Oz Method for Vehicle Pedestrian Interaction. Proceedings of the 22st International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC), IEEE, IEEE Xplore, 2019Auckland, New Zealand mehr…
  • Fuest, Tanja; Maier, Anna Sophia; Bellem, Hanna; Bengler, Klaus: How Should an Automated Vehicle Communicate Its Intention to a Pedestrian? -- A Virtual Reality Study. Human Systems Engineering and Design II. IHSED 2019., Springer Cham, 2019Bundeswehr University Munich, Germany mehr…
  • Fuest, Tanja; Michalowski, Lars; Traris, Luca; Bellem, Hanna; Bengler, Klaus: Using the Driving Behavior of an Automated Vehicle to Communicate Intentions - A Wizard of Oz Study. Proceedings of the 21st International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC) 4.-7.11.2018, IEEE , 2019Maui, HI, USA mehr…
  • Weber, Florian; Chadowitz, Ronee; Schmidt, Kathrin; Messerschmidt, Julia; Fuest, Tanja: Crossing the Street Across the Globe: A Study on the Effects of eHMI on Pedestrians in the US, Germany and China. HCI in Mobility, Transport, and Automotive Systems, Springer Cham, 2019Orlando, FL, USA mehr…

2018

  • Fuest, T.; Sorokin, L.; Bellem, H.; Bengler, K.: Taxonomy of Traffic Situations for the Interaction between Automated Vehicles and Human Road Users. Advances in Intelligent Systems and Computing (Advances in Intelligent Systems and Computing), Springer International Publishing, 2018Los Angeles mehr…
  • Song, Y. E.; Lehsing, C.; Fuest, T.; Bengler, K.: External HMIs and their Effect on the Interaction Between Pedestrians and Automated Vehicles. Intelligent Human Systems Integration, Springer International Publishing, 2018Dubai mehr…

2017

  • Othersen, I.; Petermann-Stock, I.; Schömig, N.; Neukum, A.; Fuest, T.: Kognitive Übernahmefähigkeit nach einer pilotierten Fahrt -- Methodenentwicklung und Wechselwirkung mit der Durchführung von Nebentätigkeiten / Cognitive driver take-over capability after piloted driving -- method development and interaction with a side task. Proceedings of the 18. International Congress Electronics in Vehicles (ELIV) 2017, VDI Verlag GmbH, 2017Dusseldorf 27.10.2017 mehr…
  • Othersen, Ina; Petermann-Stock, Ina; Schoemig, Nadja; Fuest, Tanja: Methoden und Wechselwirkung Kognitive Übernahmefähigkeit nach einer pilotierten Fahrt. ATZelektronik 12 (S1), 2017, 26--31 mehr…