Biografie

Jonas Radlmayr studierte an der Technischen Universität München Maschinenwesen mit den Vertiefungen Regelungstechnik und Ergonomie. In seiner Diplomarbeit befasste er sich mit Einflüssen verschiedener Verkehrssituationen und Aufgaben auf die Übernahme beim Hochautomatisierten Fahren. 2013 schloss er sein Studium zum Diplom-Ingenieur an der TU München ab. Er ist seit 2014 als wissenschaftlicher Mitarbeiter am Lehrstuhl für Ergonomie tätig und beschäftigt sich im Rahmen seiner Dissertation mit Fahrerzustandsmodellierung beim Hochautomatisierten Fahren.

Veröffentlichungen

2021

  • Albers, Deike; Radlmayr, Jonas; Grabbe, Niklas; Hergeth, Sebastian; Naujoks, Frederik; Forster, Yannick; Keinath, Andreas; Bengler, Klaus: Human-Machine Interfaces for Automated Driving: Development of an Experimental Design for Evaluating Usability. In: Proceedings of the 21st Congress of the International Ergonomics Association (IEA 2021). Springer International Publishing, 2021 mehr…

2020

  • Albers, Deike; Radlmayr, Jonas; Loew, Alexandra; Hergeth, Sebastian; Naujoks, Frederik; Keinath, Andreas; Bengler, Klaus: Usability Evaluation---Advances in Experimental Design in the Context of Automated Driving Human--Machine Interfaces. Information 11 (5), 2020, 240 mehr…

2019

  • Hecht, T.; Feldhütter, A.; Radlmayr, J.; Nakano, Y.; Miki, Y.; Henle, C.; Bengler, K.: A Review of Driver State Monitoring Systems in the Context of Automated Driving. Advances in Intelligent Systems and Computing; Proceedings of the 20th Congress of the International Ergonomics Association (IEA) 2018, Springer, Cham, 2019Florence, Italy mehr…
  • Homans, Hendrik; Radlmayr, Jonas; Bengler, Klaus: Levels of Driving Automation from a User's Perspective: How Are the Levels Represented in the User's Mental Model? Human Interaction and Emerging Technologies. IHIET 2019., Springer, Cham, 2019Nice, France mehr…
  • Radlmayr, J.; Fischer, F. M.; Bengler, K.: The Influence of Non-driving Related Tasks on Driver Availability in the Context of Conditionally Automated Driving. Advances intelligent Systems and Computing; Proceedings of the 20th Congress of the International Ergonomics Association (IEA) 2018, Springer, Cham, 2019Florence, Italy mehr…
  • Radlmayr, J.; Ratter, M.; Feldhütter, A.; Körber, M.; Prasch, L.; Schmidtler, J.; Yang, Y.; Bengler, K.: Take-Overs in Level 3 Automated Driving -- Proposal of the Take-Over Performance Score (TOPS). Advances in Intelligent Systems and Computing; Proceedings of the 20th Congress of the International Ergonomics Association (IEA) 2018, Springer, Cham, 2019Florence, Italy mehr…

2018

  • Marberger, C.; Mielenz, H.; Naujoks, F.; Radlmayr, J.; Bengler, K.; Wandtner, B.: Understanding and applying the concept of Driver availability in automated driving. Advances in Intelligent Systems and Computing, Proceedings of the AHFE 2017 Advances in Human Aspects of Transportation (Advances in Intelligent Systems and Computing), Springer International Publishing, 2018Los Angeles, USA, 17.-21.07.2017 mehr…
  • Radlmayr, J.; Feldhütter, A.; Frey, A.; Jarosch, O.; Marberger, C.; Naujoks, F.; Weinbeer, V.; Bengler, K.: Drowsiness and fatigue in conditionally automated driving - Towards an integrative framework. Proceedings of the Human Factors and Ergonomics Society Annual Meeting Europe Chapter, (HFES) 2018, 2018Berlin/Deutschland mehr…
  • Radlmayr, J.; Weinbeer, V.; Löber, C.; Farid, M.; Bengler, K.: How Automation Level and System Reliability Influence Driver Performance in a Cut-In Situation. Advances in Intelligent Systems and Computing (Advances in Intelligent Systems and Computing), Springer International Publishing, 2018Los Angeles mehr…
  • Radlmayr, Jonas; Brüch, Karin; Schmidt, Kathrin; Solbeck, Christine; Wehner, Tristan: Peripheral Monitoring of Traffic in Conditionally Automated Driving. Proceedings of the Human Factors and Ergonomics Society Annual Meeting (HFES) 2018, SAGE Publication Ltd, 2018Philadelphia, USA mehr…

2017

  • Gold, Ch.; Naujoks, F.; Radlmayr, J.; Bellem, H.; Jarosch, O.: Testing Scenarios for Human Factors Research in Level 3 Automated Vehicles. Advances in Intelligent Systems and Computing, Proceedings of the AHFE 2017 Advances in Human Aspects of Transportation (Advances in Intelligent Systems and Computing), Springer International Publishing, 2017Los Angeles, USA, 17.-21.07.2017 mehr…
  • Weinbeer, Veronika; Muhr, T.; Bengler, K.; Baur, C.; Radlmayr, J.; Bill, J.: Highly automated driving: How to get the driver drowsy and how does drowsiness influence various take-over aspects? In: 8. Tagung Fahrerassistenz. TÜV SÜD Akademie GmbH, 2017 mehr…

2016

  • Körber, M.; Radlmayr, J.; Bengler, K.: Bayesian Highest Density Intervals of Take-Over Times for Highly Automated Driving in Different Traffic Densities. Proceedings of the Human Factors and Ergonomics Society (HFES) 2016, 2016Washington DC, USA Sep. 19. -23.2016 mehr…
  • Radlmayr, J.; Körber, M.; Feldhütter, A.; Bengler, K.: Methoden und Fahrermodelle für Hochautomatisiertes Fahren. In: Klaffke, W. (Hrsg.): Haus der Technik. Expert Verlag GmbH, 2016, 54--75 mehr…

2015

  • Radlmayr, J. and Bengler, Klaus: Literaturanalyse und Methodenauswahl zur Gestaltung von Systemen zum hochautomatisierten Fahren. In: FAT-Schriftenreihe 276. VDA, 2015 mehr…
  • Radlmayr, J.; Selzer, T.; Arcati, A.; Bengler, Klaus: Haptic Gear Shifting Indication: Evaluating Acceptance and Potential Fuel Consumption Reduction. Proceedings of the 6th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics 2015 and the Affiliated Conferences (AHFE) (Procedia manufacturing), Elsevier, 2015Las Vegas, USA mehr…

2014

  • Radlmayr, J.; Gold, C.; Lorenz, L.; Farid, M.; Bengler, Klaus: How Traffic Situations and Non-Driving Related Tasks Affect the Take-Over Quality in Highly Automated Driving. Proceedings of the Human Factors and Ergonomics Society (HFES) 2014, Human Factors and Ergonomics Society, 2014Chicago, Illinois, USA mehr…